söndag 10 juli 2011

Söndag

Igår, lördag, var en härligt lat dag. På sätt och vis. Lat i den bemärkelsen att vi inte var ute på nåt äventyr. Intelat i den bemärkelsen att jag var ute på två rundor; en förmiddagsrunda (usch, vad varmt och svettigt det var i solen) och en kvällsrunda (underbart svalt och lätt antydan till regn, så jag ökade på rundan med 50%).

Idag är det mer sommarlovsäventyr på gång igen! Förmiddagen har varit stilla. I alla fall för mig. Jag är sömnig och seg. Barnen busar runt och springer i gräset. Jag softar vid datorn med ett stort glas vatten.. Efter lunch ska vi iväg till stadsbondgården. Massa djur, massa mera spring. När vi ändå är i trakten blir det sedan en tripp till stugan och havet! Massa bad, massa sol, massa mys! Vi funderar på att stanna över natten i stugan. Trångt och varmt. Men härligt att kunna springa ner och ta ett morgondopp i vågorna! Sommarlovslyx!

Haha, på tal om havet så måste jag ju dokumentera Lillkillens första havsdopp! Jag trodde att han skulle vara lite försiktig och avvaktande. (Fråga mig inte varför jag trodde det..) Så jag lät honom gå försiktigt i från strandkanten. Han gjorde ett glädjetjut och sprang rakt ut (Ja, han kan ju ännu inte gå så det kallas nog inte för att springa, men snabbt gick det!). Jag lät honom sätta sig ner på botten. Han plaskade skrattandes en kort sekund innan han vände sig om på mage och började krypa utåt mot vågorna. Kallsup efter kallsup fick han men inte hindrade det honom inte! Han fortsatte i samma takt även om varje steg utåt gjorde det svårare att hålla näsan ovanför ytan. Tillslut kände jag mig tvingad att vända honom inåt stranden.. Varje steg (krypning) inåt gjorde ett jätteplask med vatten rakt i ansiktet på honom, men han var lika lycklig ändå! Sedan vände han utåt igen och allt upprepades, hihi.

Lillflickan (som inte är så liten längre..) är likadan. Hon sprang rakt ut hon med, så fort att storebror inte hann med! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...