tisdag 18 december 2018

Playstation och köksstäd

Dagen har rullat på här. Inga bekymmer. Ätit rester från gårdagens frukost till frukost idag. Rester från gårdagens middag till lunch och har just tagit en kaka framför datorn. Det rullar på, som sagt. Glutenfritt och vittsockerfritt är inte jättesvårt att skippa. 

Lillkillen sitter och spelar något lugnt fiskespel på ps4an och jag har städat i köket. Clementinskalen som blev efter barnens lilla mellanmål kokar jag på spisen tillsammans med ett par nejlikopinnar och en aning kanel. Funkar typ som ett doftljus och gör att det luktar jättegott och juligt här i köket nu! Det känns nästan som om jag skulle kunna tänka mig, orka, klä granen här senare? Jag hoppas att det blir av.. Barnen har pratat om att ta in granen i flera dagar nu och jag bara skjuter på det hela tiden.. men, ja, kanske idag då!

Till middag ikväll kör vi helstekt fläskfile kryddad med mesquitekrydda, blomkålsris och romansallad med vinegrette vinaigrette vinegrätt äh.. balsamvinäger och olivolja. Jag antar att jag kokar vanligt ris till de andra, barnen är inte särskilt förtjusta i blomkålsris. BlomkålsMOS däremot äter de som om de inte fått mat på flera dagar! Med en stor klick smör i, som en vulkan på tallriken. Vi skulle haft ugnsrostad sötpotatis ikväll, men jag nallade av den igår när jag stekte köttfärsmiddagen och nu räcker inte det vi har till alla.. hehe, sånt händer. Får se vad för gott jag kommer på att använda potatisen som är kvar till. Hm..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...