fredag 20 april 2012

Fantastisk fredag!

Idag är det ju fredag jue! Fem fantastiska och härliga saker den här veckan kommer här!

 
Vädret är så härligt ombytligt!
Det har varit kallt, varmt, soligt och regnigt om vartannat den här veckan och jag tycker att det är skönt att inte veta (nej, jag brukar inte kolla väderprognoser) och vakna upp till en ny dag. Jag behöver träna på att inte kunna planera allting i detalj och att den här veckan tänka om när det gäller aktiviteter på grund av väderlek är jättebra övning!

 
Ingen huvudvärk!
Jag har brottats med jobbig huvudvärk och var hos en osteopat och fick det tillfixat! Han sa att det kan bero på att jag spenderat mycket tid vid datorn (höll på med ett arbete) eller att jag varit mer stressad än vanligt (höll på med det där arbetet). Sedan tryckte han lite på musklerna runt nacken och ena skuldran och nu är det borta! Jihoo!

 
Minikillen sover middag fortfarande!
Förra helgen fick jag en känsla av att han tänkte sluta sova middag på dagen. De gör ju det till slut. Till förmån för nattsömnen. Men jag behöver den där timman mitt på dagen då jag kan passa på att göra allt det där som är svårt när han är vaken. Plugga, äta lunch, duscha, ringa de där samtalen, fixa disken.. Men det verkar som om han gärna fortsätter sova middag ett tag till. Yes!

 
Podcasts
Jag har börjat förstå tjusningen med podcasts! Idag hade jag nya Everyday Paleo-podcasten i öronen när jag åkte buss och tjejernas härliga skratt (som en del tydligen kan reta sig på, men jag gillar det) gjorde bussresan lite trevligare än att behöva lyssna på de övriga passagerarnas "Heeeeej! Det var längesen! Jag såg på facebook att..." 

 
Min store kille kunde gå till skolan själv idag! 
Ja, alltså, vi bor jättenära skolan, men han är ju bara sju och jag är väääldigt överbeskyddande. Jag kan inte se hela vägen till skolan och det gör mig lite orolig när han är ensam utan uppsikt. (Ja, ja, jag veeet *flinar*) Men imorse när jag var iväg och Älskling skulle sköta morgongrejjerna så lät han honom promenera själv. Fast han släppte honom inte vindförvåg såklart, utan pratade med honom på mobilen hela vägen, så han visste att sonen kom fram ordentligt ;)

 
Jag vet vad jag vill göra när jag blir stor!
Haha, ja, jag har äntligen kommit på vad jag vill jobba med! Min plan är att slå ihop en del av min hobby och passion tillsammans med det jag är utbildad till! Det krävs en del arbete såklart, jag är ännu inte där. Men jag vet i alla fall vad jag vill! Och det är stort!



Det blev visst sex bra saker! ;)

4 kommentarer:

  1. Wow, Fredagar är verkligen din grej :-)
    Läskigt när barnen börjar kunna själva. De är så duktiga och plötsligt är de väldigt stora.

    Hoppas dina tankar på vad du vill göra blir bra. Jag håller tummarna.
    Peppkramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det går lite för fort ibland..

      Tack för dina tummar! :D
      Kram

      Radera
  2. Nu blir jag givetvis jättenyfiken på vad du faktiskt vill göra när du blir stor!
    Jag länkade till din blogg samt ditt inlägg på bilder på smaljeansen. Du ska veta att du är en stor inspirationskälla för mig! Jag är så imponerad! En fundering bara, hur lång är du? Blir bara lite nyfiken när det gäller vikt och längd:)

    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vad söt du är som länkar till mig! :D Tack!

      Jag blir jätteglad att jag kan vara en inspirationskälla för andra! Det trodde jag inte förra våren ;)

      Angående längd: 162cm

      Många kramar tillbaka!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...