onsdag 3 oktober 2012

Höst = varm choklad


När det regnar och blåser ute blir i alla fall jag sugen på varm choklad. Men det funkar väl inte utan mejeriprodukter? Eller? Tidigare har jag gjort en chokladvariant på äggmjölk som även det är mejerifritt och det smakade väl hyfsat har jag för mig, men nu ville jag testa nåt nytt :)

Jag tog ungefär en kvarts burk kokosmjölk och vispade ner en dryg matsked kakao och värmde det hela på spisen tills det blivit lagom varmt. Och det var jättegott! Först smakade det kokos, såklart. Jag var ju liksom mentalt inställd på att det skulle smaka vanlig varm choklad som man gör av kakao, mjölk/grädde och socker ;) Men när jag tog andra klunken tog chokladsmaken över istället. Det var mysigt att även jag kunde njuta av en kopp varm choklad medan regnet öste ner utanför fönstret :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...