onsdag 2 oktober 2013

Från 0 till 100, eller snarare från 200 till 5?

Tredje dagen med superstrikt lchf. Nej, inte sån där fakir, men nästan ;) Kolhydraterna är inte nollade, men ligger helt klart under 5%. Det känns bra. Visst lite trist att inte kunna äta nåt kanelbulleaktigt på fredag, men vad är väl en bal på slottet? ;)

Första dagen var.. konstig? Jag är ju så van vid att småäta på dagarna nuförtiden. Efter att jag tog kaffet vid 10 och sedan lunch vid 1330 så var jag mätt resten av dagen och det var en häftig känsla! Jag var absoluut inte sugen på någonting mer den dagen efter lunchen. Jag gick och lade mig och kände mig fortfarande perfekt mätt! Morgonen efter det var jag ännu inte hungrig, men jag åt några ostrullar med massa smör på ändå (inte bulletproof kaffe) och åt lunch senare, för min plan är ju verkligen inte att hålla på att hoppa över måltider! Min plan är att äta tre gånger om dagen och det kanske kräver lite planering så att jag inte äter för mättande frukost eller lunch?

Well, igår var bättre alltså, igår åt jag både frukost lunch och middag (middagen var lchfpizza med kyckling och grönsaker, shit vad gott det var!). Idag har jag än så länge ätit brunch (kokta ägg, ost/skinkrullar, och massa smör) och jag misstänker att det får bli en lättare lunch för att jag ska orka äta (och vara sugen på) bacon och bryssellåda som står på menyn ikväll. Japp, gott är det säkerligen! :D



1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...